Friday, December 10, 2010

NY Times: Ministry of Mis-information


"""""A diplomatic cable from last February released by Wikileaks provides a detailed account of how Russian specialists on the Iranian ballistic missile program refuted the U.S. suggestion that Iran has missiles that could target European capitals or intends to develop such a capability.

In fact, the Russians challenged the very existence of the mystery missile the U.S. claims Iran acquired from North Korea.

But readers of the two leading U.S. newspapers never learned those key facts about the document.

The New York Times and Washington Post reported only that the United States believed Iran had acquired such missiles - supposedly called the BM-25 - from North Korea. Neither newspaper reported the detailed Russian refutation of the U.S. view on the issue or the lack of hard evidence for the BM-25 from the U.S. side. """"

"""""The Times, which had obtained the diplomatic cables not from Wikileaks but from The Guardian, according to a Washington Post story Monday, did not publish the text of the cable.

The Times story said the newspaper had made the decision not to publish "at the request of the Obama administration". That meant that its readers could not compare the highly- distorted account of the document in the Times story against the original document without searching the Wikileaks website.""""

Consider the Wikileaks with some suspicion, but considered they should be.

No comments:

Custom Search

Blog Archive